
TÜBİTAK ile Emniyet Genel Müdürlüğü, halkı daha iyi izleyebilecekleri bir MOBESE kamera yazılımı üzerine çalışıyorlar.
MOBESE kameralarında yapılacak yeni yazılımda eli cebinde olanlar, boş gezenler, panik hâlinde davrananlar kayıt altına alınacak.
Emniyet Genel Müdürlüğü, ilk etapta belirlenen 12 ildeki MOBESE sistemine yeni programların uyumluluğunun sağlanmasını öncelikli belirledi. Ağrı, Ankara, Artvin, Bingöl, Giresun, Isparta, İstanbul, İzmir, Tekirdağ, Şanlıurfa, Yalova ve Batman’da testler başladı.
Sistem neleri kapsıyor - Kıyafet, saç rengi, cinsiyet gibi belirlenen kişisel özelliklere göre tanımlayarak izleme yapacak.
- Kalabalığın artması ve birlikte aynı yöne hareket etmesi hâlinde alarm verecek.
- Durağan nesneler tanımlanacak ve nesne yerinde yoksa veya farklı bir nesne tespit edildiyse sistem uyarı gönderecek.
Mayıs-Haziran 2013 Büyük Halk Direnişi ile 17 Aralık rüşvet ve yolsuzluk operasyonu sonucu iktidarı sarsılan AKP, şiddet ve güvenlik uygulamalarını artırarak ömrünü uzatmaya çalışıyor.
