Kartal'da yürüyen merdiven açılışı da yapıldı mı?

23 Şub 2014

Ancak kaba inşaatı tamamlanan Kadıköy-Kartal Metrosu 17 Ağustos 2012 tarihinde şaşalı bir törenle açılmıştı.

Kadıköy'ü Kartal'a bağlayan metro açılışının hemen ertesinde kapasitenin üstünde bir doluluk oranıyla çalışmaya başladı. Doluluk oranı açısından halka hizmet değil, artık bir çile olan metrobüsle yarışır oldu. Yani oturanların ayaktakiler tarafından görülemediği, ayakta ise yapışık düzen alabildiği kadar yolcusu olan bu toplu taşıma aracı, halkı balık istifi işe götürüp getiriyor.

Açıldı ama hâlâ bitmedi Ancak Kadıköy Kartal Metrosu'nun bir hikâyesi daha var. O da yukarıda da söylediğimiz gibi henüz kaba inşaatı tamamlanmışken açılması. Bunu anlamak için istasyonlarda yürürken sağa sola bakmanız ya da merdivenlerden çıkarken havaya bakmanız yeterli. Merdivenlerden çıkarken inşaat ustalarının tavanda postmodern bir çalışma yaptığını düşünmeyin. Her an tepenize bir çimento parçası düşecekmiş gibi hissedersiniz, bu yollarda. Çünkü henüz sıva üstü kaplamaları dahi yapılmamış. 

Ortada kuyu var, yandan geç Ancak halkın bugüne kadar asıl merak ettiği Adliye-Hastane İstasyonu'nda yürüyüş yolunun ortasındaki kocaman boşluktu. İnşaat hâlinde 17 Ağustos 2012 tarihinden beri duran bu alan da halkın bir türlü anlayamadığı postmodern bir sanat çalışması olarak planlanan bir kuyu muydu? Zira bir buçuk yıldır orada öylece duruyor.

İşte onun sırrı yeni ortaya çıktı. Halkı hiçe sayan, belediyeciliği rant olarak görenler seçimler yaklaşırken çalışmalara başladılar. Bir buçuk yılı aşkındır inşaat alanı olarak duran bu boşlukta şimdi işçiler harıl harıl çalışıyor. Yürüyen merdiveni seçimden önceye yetiştirmeye çalışıyorlar. Bir buçuk yıl önce yapılan metronun yürüyen merdiveni henüz yapılıyor.

İnsan sormadan edemiyor Acaba başbakanın birkaç hafta önce Kartal'da yaptığı toplu açılışa bu yürüyen merdiven de dahil edilmiş miydi? Yoksa bu yürüyen merdiven hor görülerek viyadük veya yoldan sayılmamış mıydı? Hani başbakan adet olduğu üzere zaten açılmış yerleri bir daha hizmete açıyor ya. İnsan sormadan edemiyor.

paylaş