Seçmen sandıkları duyuruldu

19 Şub 2014

Yüksek Seçim Kurulu YSK, 30 Mart 2014 yerel seçimleri için oyların kullanılacağı sandıkları duyurdu. Dün (18 Şubat) itibariyle YSK sitesinden sandık sorgulamaları yapılabiliyor.

18 Şubat 2014 itibarıyla; onaylı seçmen listesine kayıtlı olan seçmenler, YSK sitesinden gerekli alanları doldurarak nerede oy kullanacaklarını öğrenebilecekler. Sandık seçmen listesinde kaydı bulunmayanlar “Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunu'nda” sayılan istisnalar dışında oy kullanamayacaklar.

Seçmenlerin sandık yerleri, Nüfus Müdürlüğü’ne bildirilen sürekli adreslerine göre belirleniyor. Askı süresi içinde adres değişikliği yapmayan seçmenler kayıtlı oldukları sandık dışında oy kullanamayacaklar.

Yurt dışında yaşayan seçmenler ise YSK tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde, Milletvekili Genel Seçimi, Halkoylaması ve Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde yurt dışı temsilciliklerinde kurulacak olan sandıklarda oy kullanacaklar.

paylaş