
Tarih kitaplarına güzelliği ve doğal yapısı sayesinde “altın boynuz” olarak geçen Haliç'e bugün (15 Şubat) resmen çelik bir kelepçe vuruldu.
Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü olarak adlandırılan ve Şişhane'den Unkapanı yönüne raylı bağlantı sağlayan köprü, bugün resmî bir törenle açıldı. Uzmanlar tarafından şehrin yüzlerce yıllık doğal ve tarihî dokusunu tahrip ettiği eleştirileri alan köprünün yapımı sırasında UNESCO Dünya Mirası Merkezi de kaygılarını dile getirmişti.
Yurt gazetesinin haberine göre Uluslararası Anıtlar ve Sitler Konseyi Türkiye Milli Komitesi ICOMOS Yönetim Kurulu üyesi Prof. Dr. Cevat Erder BBC'ye yaptığı açıklamada “Ben buna utanç köprüsü diyorum” diyerek söze başlıyor ve devam ediyor: “Köprüden memnun olmak için hiçbir neden yok. Bizim İstanbul profilini korumak hususunda çabamız bu köprünün yapılmasına mani olmaktı. Anlaşılan mani olmak için pek başarılı olmadık” diyor.
Erder ayrıca: “UNESCO 2006 yılından bu yana köprünün tarihî yarımada ve Süleymaniye Camii’ne olan etkisi ile ilgili uyarıcı dokuz karar verdi. 2011 yılında yayımlanan kararda, 2005 yılında yapımı onaylanan köprü ile ilgili Dünya Miras Merkezi’ne hiçbir başvuru olmadan yapılmasından büyük üzüntü duyulduğu ifade edilmişti” dedi.
Son yıllarda Boğaz'da görmeye alıştığımız gökdelenlerden sonra yeni köprü ile İstanbul'un silueti çirkin bir darbe daha almış oldu.
