
Diyanet İşleri Başkanlığı, “lades” oyununun haram sayıldığını belirtti.
Konuyla ilgili sorulan soruya internet sitesi üzerinden verilen fetva ile yanıt veren kurum "lades"in kaybedenin kazanana bir şey vermesi durumunda “kumar” sayıldığını belirterek oynanmasının da “haram” olduğunu bildirdi.
Diyanet, soruya yönelik şu fetvayı verdi:
Lades oynamak caiz midir? Taraflardan bir kimsenin kazanıp diğerinin kaybetmesi esasına dayalı bütün şans oyunları kumar kapsamında değerlendirilip haram kılınmıştır. Zira bir taraf karşılıksız olarak kaybederken diğer taraf da hak etmeden kazanıyor. Bu özellikleri taşıyan lades oyunu da bir tür kumar niteliğindedir. Bu sebeple kaybedenin kazanana bir şey vermesi şartı ile lades oyunu oynamak caiz değildir. Sadece eğlence maksadı ile oynanmasında sakınca yoktur.
2014 yılı bütçesi 5 milyar 442 milyon lira olan, 13 bakanlığın bütçesini geçen, 8 bakanlığın toplam bütçesini aşan Diyanet İşleri, yüzlerce yıldır insanlar arasında eğlence amaçlı yapılan lades gibi oyunlar için verdiği ‘fetvalarla’ vergilerimizin nereye gittiğini bir kez daha anlamamızı sağladı. Böylesi kurumların toplumsal yaşamımız için ne kadar gerekli olup olmadığı sorusunun yanıtını ise okurlarımıza bırakıyoruz.
