
İzmir Karşıyaka Belediyesi'nin rant uğruna Nergiz Mahallesi'nde bulunan tek parkı kaldırıp yerine inşaat yapmaya çalışmasına Nergiz halkı izin vermedi. Bir haftadır süren direniş, haftasonu yapılan büyük katılımlı protesto yürüyüşüyle devam etti. Karşıyaka Halk Forumu'nun da destek verdiği yürüyüş, Nergiz Mahallesi'nden başlayıp Karşıyaka Belediyesi'ne kadar sürdü. Belediye önünde yapılan basın açıklamasıyla eylem sonlandırıldı.
Parkın Belediye'nin değil, halkın olduğunu ifade eden mahalleliler, “Parkımızda beton istemiyoruz”, “Nergiz uyuma, yeşiline sahip çık” sloganları attı. Belediye Başkanı Cevat Durak’a yönelik “Cevat gözünü inşaat bürümüş”, “İnşaat parka bol gelir, Karşıyaka sana dar gelir” pankartları dikkat çekiciydi.
Belediye önünde mahalleliler adına konuşan Semra Hancıoğlu, projelerin halktan saklanarak parkın kaldırılma kararının alındığını dile getirdi. Projeye kendi imkânları ile ulaştıklarını söyleyen Hancıoğlu, planın derhâl durdurulmasını talep etti.
Yeni projeye göre, parkta bir yeraltı otoparkı, 250 kişilik konferans salonu, derslikler, muhtarlık binasının da yer alacağı iki ayrı bina yapımı planlanıyor. Nergizliler parklarına sahip çıkmakta kararlı. Belediye de yıkmakta kararlı ise ortaya Gezi Parkı'nda olduğu gibi iş makinalarının önüne atlayıp yıkımı durduran mahalleliler çıkabilir.
