“Biz (halk) bitti demeden bu dava bitmez”

20 Oca 2014

Dün (19 Ocak) ömrünü halkların kardeşliğine, insanların eşit, özgür ve kardeşçe barış içinde yaşamasına adayan Ermeni halkının yiğit evladı Hrant Dink'in katledilişinin 7. yıldönümüydü. Ölümünün 7. yılında Türkiye'de yaşayan Türk, Kürt, Ermeni, Laz, Çerkez, Arap halkları Ermeni kardeşini katledenlerin cezalandırılması için sokaklara çıktı.

Onbinler Hrant için, adalet için yürüdü İstanbul'daki anma yürüyüşü 13.30'da Taksim'de Mayıs-Haziran Büyük Halk Direnişi'nin alanı Gezi Parkı'nın hemen yanındaki caddeden başladı. Onbinlerce kişi hükümet ve polis destekli gerici faşist çetelerce katledilen Hrant Dink'i anmak için onun katledildiği yere, Agos gazetesine doğru yürüyüşe geçti.

Yürüyüş boyunca hep bir ağızdan “Hepimiz Hrant'ız hepimiz Ermeniyiz”, “Faşizme inat kardeşimsin Hrant”, “Hrant için, adalet için”, “Biz bitti demeden, bu dava bitmez”, “Faşizme karşı omuz omuza”, “Katilleri gizleyen cinayete ortaktır” sloganları ile Hrant kardeşimizin faşizmin kiralık katili Yasin Hayal tarafından katledildiği Agos gazatesinin önüne gelindi.

“19 Ocak'ta düştük, kanadık” Saat 15.00 civarı Agos gazetesi önünde halk Hrant Dink için 1 dakikalık saygı duruşu yaptı. Anma konuşmasını bu yıl Hrant Dink için Gülten Kaya yaptı. Ömrünü halkların kardeşliğine adayan Kürt halkının yiğit evladı Ahmet Kaya'nın eşi Gülten Kaya Hrant'ın katledilişi ve sonrasını şöyle özetledi:

"Bizler, 19 Ocak'ta düştük, kanadık. Bu siyasi cinayetin satrancındaki tüm hamleleri, vezirini, şahını, piyonunu görebiliyoruz artık. İstihbaratıyla, güvenlik birimiyle, medyasıyla artık tanıdığımız korunaklı bir şemsiyenin altında gayet nizami bir cinayet işlediler. Kardeşimiz Hrant, bizler, burada olanlar, kardeşlerin ve arkadaşların, tam yedi yıl önce senin ayakkabılarını giydik ve öyle basıyoruz yere...

... Gülmek, bir halk gülüyorsa gülmektir... Hrant Dink devlet dersinde katledilmiştir. Hayat ve tarihin bu bahiste bazı cüretkârlara vereceği notu bilelim ve bu dersi hiç unutmayalım. O kadar iyi bilelim ki bu dersi, bu ders onlara dert olsun! Hayat onlara zehir olsun! Biz burada olanlar ise, kahırlarımız ve gülüşlerimizle besleyeceğiz insanlık düşümüzü. Çünkü gülmek, Edip Cansever'in dizesindeki gibi 'Bir halk gülüyorsa güzeldir' bize. Hrant Dink'in anısı bizi ıssızlaştırsa da, acısıyla bilgeleşecek, aydınlık aklı ve gülüşüyle güçleneceğiz!”

Faşist gerici çetelerin hamisi, halk düşmanı AKP Hrant Dink Agos gazetesinin yayın yönetmenliğini yapıyordu. Bundan 7 yıl önce Trabzon'da çöreklenen miliyetçi faşist gerici çetelerin Ermeni, Türk ve Kürt halklarının bu topraklarda eşit, özgür ve kardeşçe yaşayabileceğini söylediği için hedefe aldığı Hrant Dink, bu çetelerin maşası Yasin Hayal tarafından katledilmişti.

Türkiye halkları 7 yıldır gerçek katillerin, kiralık katilleri azmettirenlerin yargı önüne çıkarılması ve cezalandırılması için sokakları dolduruyor. Ancak emperyalizme en iyi uşaklığı ben yaparım diyen AKP, Hrant Dink'in katilini bulmak yerine, Roboski'de Kürt halkının üstüne bombalar yağdırdı, Arap halklarının katledillmesi için Suriye'ye kamyonlar dolusu silah gönderdi, Ermeni, Türk, Kürt, Laz demeden Mayıs-Haziran Büyük Halk Direnişi'nde halkın evlatlarını katletmekten, gözlerini çıkarmaktan hiç çekinmedi.

Katillerden hesabı halk soracak Elbette halka bu kadar kötülüğü yapan, halkın en yiğit evlatlarını gözünü kırpmadan katledenler bir gün gelecek bu halka hesap vereceklerdir. Gerçek katiller, azmettirenler yakalanıp yargı önüne çıkarılmadıkça gelecek yıl yine aynı gün, Hrant'ın katledildiği gün sokaklarda olmalıyız, katiller ve azmettirenler cezasız kalmamalı.

paylaş