Roboski’de acı da öfke de dinmiyor

10 Oca 2014

Roboski Uludere katliamında ölenlerin aileleri savcılığın kararını kabul etmediklerini göstermek için 106. kez bir araya gelerek Gülyazı Tugayı’na yürüdü.

9 Ocak Perşembe günü bir araya gelen aileler yürüyüş sırasında sık sık “Hükümet istifa”, “Necdet Özel istifa”, “Katil devlet hesap verecek”, “Roboski’nin katili AKP devleti” ve “Şehit namırın” sloganlarını attı. Aileler askerî savcılığın verdiği “takipsizlik” kararını kabul etmeyeceklerini haykırdılar.

Kışlanın önünde Veli Encü ve Seyhan Alma tarafından yapılan açıklamada savcılığın kararı “adaletsizlik tablosu” olarak görüldü. Açıklamada bir başka adaletsizlik tablosu olarak nitelendirilen Paris katliamına vurgu yapıldı. Üç Kürt kadın siyasetçinin katillerinin hâlâ bulunamamış olması katliamcı zihniyetin sürdüğünü gösteriyor, denildi.

AKP’nin sahte barış girişimlerinin net bir şekilde yaldızlarını döken Paris ve Roboski katliamları için başta Kürt halkı olmak üzere ülkedeki bütün barışseverlerin ne acısı, ne de öfkesi diniyor. Konuyu fiilen takipsiz bırakanlara rağmen dava vicdanlarda takipsiz kalmıyor.

paylaş