Tarsus Roboski’yi unutmadı

31 Ara 2013

Roboski Uludere Katliamı Tarsus’ta da anıldı. BDP’nin çağırısıyla düzenlenen, Emek ve Demokrasi güçlerinin de katıldığı eylemde Özgürlük Alanı’nda basın açıklaması gerçekleştirildi.

29 Aralık Pazar günü gerçekleştirilen anma için BDP ilçe binasından Özgürlük (Yarenlik) Alanı’na yürüyüş gerçekleştirildi. Yürüyüş boyunca “Katil devlet”, ”Hırsız, katil AKP”, ”Roboski’yi unutmadık, unutturmayacağız”, “Katiller halka hesap verecek” sloganları eşliğinde saat kulesinin önüne kadar gelindi.

Burada yapılan basın açıklamasında; iki yıl geçmesine rağmen hâlâ katillerin bulunup yargılanmadığı, hiçbir cezai işlemin uygulanmadığı vurgulanarak "Çoğunluğu çocuklardan oluşan 34 sivilin katledilmesi karşısında siyasi kararlılık, toplumsal duyarlılık sergilenmiyorsa, hiçbir düzeyde ahlak ve hukuktan bahsedilemez" denildi. Roboski katliamının asla unutulmayacağı ve unutturulmayacağı belirtilerek katiller yargılanıp hesap verilinceye kadar mücadelenin süreceği belirtildi.

Basın açıklamasının ardından halk oturma eyleminde ve katliamda yaşamını yitiren yurttaşların adını sayıp saygı duruşunda bulundu.  

paylaş