
Tarsus halkı, kararlılıkla Berkin'i anıyor. Tarsus halkı Berkin Elvan’ın ölümünü protesto etmek için 13 Mart Perşembe saat 18.00’de Özgürlük (Yarenlik) alanında toplandı. AKP binasına yürümek isteyenleri çevik kuvvet Tarsus Halk Eğitim binası önünde barikat kurarak durdurdu. Fakat polis halkın kararlılığı karşısında geri çekildi. Yürüyüş sloganlar eşliğinde AKP binasına doğru devam etti. Kültür Sanat sokağına gelindiğinde ise polis yine barikat kurmuştu. Halk, polisi “Katil AKP”, “Hükümet istifa”, “Polis vuruyor, devlet koruyor” sloganlarıyla, yuhalamalarla, ıslıklarla protesto etti. Demokratik bir hak olan basın açıklaması yapılmasına bile izin vermeyen polise, halkın, bugün değilse yarın mutlaka, bu açıklamayı AKP binası önünde gerçekleştirileceği belirtildi. Halk, 15 Mart Cumartesi tekrar bir araya gelmek üzere oradan ayrıldı.
Emek ve Demokrasi Güçlerinin çağrısıyla 15 Mart Cumartesi saat 15.00’de Tarsus halkı, Berkin Elvan için Özgürlük (Yarenlik) alanı Saat Kulesi önünde bir araya geldi. Tarsus Halk Eğitim binası önünde barikat kuran polisin yürüyüşe izin vermek istememesine ve emniyet müdürünün “Aranızda hasta olan varsa yürüyüşten çekilsin. Ne olursa olsun AKP binasına yürümenize izin vermeyeceğiz, hepinize trafiği kapatma cezası yazarız” şeklindeki tehditlerine rağmen, kitle kararlılıkla “Hükümet istifa”, “Berkin Elvan ölümsüzdür”, “Berkin yaşıyor, savaşıyor”, ”Faşizme karşı omuz omuza”, ”Katil AKP, hırsız AKP”, ”Berkin’in katili AKP’nin polisi” sloganları atarak yürüyüşe devam etti.
Yürüyüş esnasında “mezar üstüne konulan bilyenin, Tayyip'in Berkin’in çocukluğunu, geleceğini elinden çaldığını; karanfilin ise devrim şehitlerinin ölümsüzlüğünü" simgelediği anlatıldı.
Yürüyüş sırasında şu çağrı yapıldı: “Berkin, 'Ayağa kalkın' diyor. Berkin, 'Yılmayın, direnin' diyor. Berkin, 'Gericilik, vurgunculuk ve savaş rejimine son verin artık' diyor. Berkin, 'AKP'den de, Gülen çetesinden de artık kurtarın bu ülkeyi' diyor. Artık susmayacağız. Hadi dostum tut elimi. Birlikte çıkalım karanlıktan, birlikte doğuralım güneşi”
Kitle alkışlar ve ıslıklar eşliğinde AKP binasına yürüdü. Devlet Hastanesi caddesi trafiğe kapatıldı. AKP binası önünde toma, çevik kuvvet, sivil polis ekibi barikat oluşturmuştu. Halk oturma eylemi yaparak polisi protesto etti, alkışlar ve sloganlarla adalet adına sesini bir kez daha yükseltti ve basın açıklaması gerçekleştirildi.
Basın açıklamasının ardından halk, sloganlar eşliğinde Özgürlük (Yarenlik) alanına döndü. Saat kulesi önünde Berkin’in yaşıtları bilye oynadı, şiir okundu ve eylem sonlandırıldı.
