
Dün (20 Nisan) Gölbaşı ilçesine bağlı İncek Mahallesi'ndeki Ortadoğu Teknik Üniversitesi ODTÜ arazisinde, "Bir ağaç sizden, bir orman bizden" sloganıyla Ağaçlandırma Şenliği düzenlendi.
ODTÜ'de Melih Gökçek'in yol yapımını öne sürerek kestirdiği 3 bin ağaca karşılık, ODTÜ öğrencileri ve vatandaşlar Ağaçlandırma Şenliğinde 12 bin ağaç fidanı dikti.
Ağaçlandırma Şenliğinde ODTÜ Rektörü Acar yaptığı konuşmada, "Gereksiz ve hoyratça kesilen 3 bin ağaç yerine, 300 bin ağaç dikmeye karar verdik. 18 Ekim'den bu yana diktiğimiz ağaç sayısı 62 bine ulaşacak" dedi. Acar, doğaya ve insana saygının, toplumda temel değer olarak benimsenmesinin ve yeni nesillere aktarılmasının ülke geleceği için önemli olduğunu, doğanın tahrip edilmesiyle elde edilen zenginliğin sürdürülebilir olmadığını belirtti.
18 Ekim'den bu yana ODTÜ arazilerinde yapılan ağaçlandırma çalışması ile 300 bin ağacın dikilmesinin hedeflendiği, son etkinlik ile birlikte ODTÜ arazisine 62 bin ağacın dikilmiş olduğu etkinlik esnasında belirtildi. Etkinlikte belirlenen alanlarda 12 bin ağaç fidanı dikildi.
