
Fukuşima'dan sonra bütün dünyada nükleer enerjiden kaçış başlamışken AKP iktidarı sermaye çevrelerine verdiği sözü tutarak ülkemizin en yeşil ve doğal güzellikleriyle bilinen şehirlerinden biri olan Sinop'ta nükleer enerji tesisi kurma projesini ilerletiyor.
Bütün dünyada çevreye duyarlı yenilenebilir enerji politikalarına yönelim artarken ve özelikle Japonya'nın Fukuşima kentinde yaşanan nükleer kazadan sonra nükleer enerjiden kaçış başlamışken şehirlerine nükleer santral yapılmasına karşı çıkan Sinoplular nükleer santrale hayır demek için 26 Nisan 2014 Cumartesi günü saat 13.00 sularında şehrin merkezinde bulunan Diyojen Heykeli'nin önünde yürüyüşe geçti.
Sloganlar atarak yürüyen halk, daha sonra sahilde bulunan miting alanına ulaştı. Burada, Uğur Mumcu Meydanı'nda, toplanan halk önce Mayıs-Haziran 2013 Büyük Halk Direnişi şehitleri anısına bir dakikalık saygı duruşunda bulundu. Halk sık sık “Sinop Çernobil olmayacak”, “Nükleer santral istemiyoruz” sloganları attı.
