1 Mayıs şehitleri anıldı

28 Nis 2014

1 Mayıs 1977'de öldürülen işçi ve emekçiler, bugün (28 Nisan) Kazancı Yokuşu'nda anıldı.

DİSK Genel Sekreteri Arzu Çerkezoğlu, KESK Genel Başkanı Lami Özgen, TBB Merkez Konsey üyesi Osman Öztürk ile TMMOB yöneticilerinin de aralarında olduğu çok sayıda emekçi, saat 10.30'da AKM önünde toplandı. Ellerinde karanfillerle Kazancı Yokuşu'nun başında yitirdiklerimiz için saygı duruşunda bulunan sendikalar, "1 Mayıs'ta Taksim'deyiz" kararını bir kez daha dillendirirken herkesi Taksim'de olmaya davet ettiler.

Yoğun yağmur altında gerçekleşen anma, Kazancı Yokuşu'na karanfillerin bırakılmasıyla sonlandırıldı.

Bu esnada polis, Gezi Parkı çevresinde ve meydanda konuşlandırılmış tomaları ile birlikte bekleyişteydi.

Emekçiler, 1 Mayıs'a çağrı metinlerini dağıtmak için İstiklal Caddesi'nde sloganlar eşliğinde bir yürüyüş gerçekleştirdi. 1 Mayıs 1989'da Şişhane'de öldürülen Mehmet Akif Dalcı'yı anmak üzere Şişhane'ye giden emekçiler, 1996 1 Mayıs'ında yaşamlarını yitiren Hasan Albayrak, Dursun Odabaş ve Yalçın Levent'i de öldürüldükleri yerde, Söğütlüçeşme'de anacak.

 

 

paylaş