Mercedes işçisinden pirim tepkisi

15 Mar 2016
Mercedes-Benz yönetimini protesto eden işçiler

Mercedes-Benz Türk Hoşdere fabrikası yönetimi, pirimleri düşüreceğini açıklaması üzerine, işçiler Türk Metal temsilciliğine yürüdü.

Mercedes-Benz Türk, 2015 yılında üretim ve satışta yüksek rakamlara ulaşmasına rağmen işçilerin pirimlerini azaltma kararı aldı. Geçen yıl 735 euro pirim veren şirket, bu yıl primi 400 euro olarak açıkladı.

Açıklamanın ardından Türk Metal temsilciliğine yürüyen işçiler, pirimlerdeki gaspa izin vermemesi için sendikayı uyardı ve mücadele etmesini istedi. Fakat "Temsilci yok" denilerek temsilcilik odasından gönderildiler. Bunun üzerine işçiler pirim hakları için mücadeleye devam edeceklerini açıkladılar.

Mercedes-Benz Türk yöneticileri ise, Aksaray'da kurulu fabrikalarında üretim düşüklüğü nedeniyle boşta kalan işçilerin, Hoşdere Fabrikası'na getirildiğini, bu nedenle de pirimlerin düşürüldüğünü iddia etti.

paylaş