
Ankara Sincan Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan Termikel Fabrikasın'da, işçilerin kullandığı tuvaletin kapısına kartlı geçiş sistemi kuruldu.
Tuvalet kapısına asılan yazıda, mesai saatlerinde 5 dakikadan fazla kalan işçilere maaş kesintisi cezası verileceği belirtildi. Fabrikanın İdari İşler Müdürü Özcan Kara, uygulamayı “İşçiler tuvalette çok fazla kalarak iyi niyeti suistimal ettikleri için bu düzenleme yapıldı” sözleriyle savunuyor.
Maaştan kesinti olmamış
Tuvalet uygulaması, kapıya asılan “Personelin dikkatine! Gün içinde mesai saatlerinde toplam lavabo kullanımı 5 dakikadır. Bu sürenin aşılması halinde aşılan miktar kadar maaşlarınızdan kesinti yapılacaktır” yazıyla duyuruldu.
İşçilerin gün içinde saat 08:00 - 10:00, 10:15 - 12:45, 13:30 - 15:30 ve 15:45 - 18:15 saatleri arasında 5 dakikadan fazla lavabo kullanımı halinde kesileceği belirtilen cezaya ilişkin konuşan fabrikanın İdari İşler Müdürü Özcan Kara, “İşçiler tuvalette çok fazla kalarak iyi niyeti suistimal ettikleri için bu düzenleme yapıldı. Henüz kimsenin maaşından kesinti yapılmadı” ifadelerini kullandı.
İlk fabrikası 1950 yılında Kayseri'de kurulan Termikel şirketler grubunda 17 firma, binlerce çalışan bulunuyor. Kurucu ilkesini “Ticarette başarının yüzde ellisi cesaret, yüzde ellisi nezaket” olarak belirleyen firmanın söz konusu işçilerin en insani ihtiyaçları olduğunda nazik davranmadığı tuvalet uygulaması ile açıkça görülüyor. Sermaye artık işçilerin tuvalette ne kadar kalacağına da karar veriyor.
