
Bursa metal işçilerinin “Metal fırtına” olarak tarihe kayıt düştükleri direnişte, Türk Metal yöneticilerinin Renault’dan eylemci işçilere müdahale etmesini istediği ortaya çıktı.
Bursa Renault Otomobil Fabrikası’nda çalışan işçilerin, geçen yıl Mayıs ayında başlattığı direniş hafızalardaki yerini koruyor. Türk Metal çetesinin uzlaşmacı tavrına karşı sendikal demokrasi, insanca yaşam talepleriyle eylemlere başlayan metal işçileri Türk Metal Sendikası’ndan ayrılıp, DİSK’e bağlı Birleşik Metal-İş Sendikası’na üye oldu.
İhanetin belgesi
Türk Metal yöneticileri ve Renault’un İnsan Kaynakları Direktörü Radu Mavrodin arasındaki yazışmalar, Bursa 5. İş Mahkemesi’nde devam eden, 14 Reno işçisinin, işe iade davasının dosyasına girdi. Türk Metal Sendikası Genel Başkan Yardımcısı Yusuf Ziya Odabaş, 1 Eylül 2015’te, fabrika yönetimine yazdığı dilekçede, istifaları, önceden kurgulanan bir senaryo olarak olarak değerlendirdi. İşçilerin eylemlerini 'yasadışı' olarak değerlendiren Odabaş, fabrika yönetiminin hiçbir müdahalede bulunmamasını da eleştirdi. Eylemlerle ilgili: “Bu yasadışı sürecin kısa sürede sonlandırılmaması, yasal zemin dışına çıkan kişi ve gruplara gösterilen müsamahadan kaynaklanmıştır. Toplu iş sözleşme düzeniyle bağdaşmayan taleplere açık kapı bırakılarak, bu süreç adeta beslenmiştir. Sendikamızla uzun yıllar devam eden iyi ilişkilere zarar verilmemesi adına, işçi temsilcileri adı altındaki kişilerin muhatap alınmasından, faaliyetlerine müsade edilmesinden bir an önce vazgeçilsin” diyen Odabaş, 4 işçi önderinin de adını fabrika yönetimine bildirdi.
