
Enerji-Sen yöneticisi Tarık Yüce ve üç taşeron işçi, İSKİ’ye bağlı taşeron firma tarafından "36-OHAL/KHK" koduyla işten çıkarıldı. Yani olağanüstü halin olanak verdiği Kanun Hükmünde Kararname’ye dayanarak işlem yapıldı. Olağanüstü halin görünür gerekçesi Fetö’cülerle mücadele olmasına rağmen, Fetö ile uzak yakın hiç bir ilgisi olmayan insanlar da kurban ediliyor.
Tarık Yüce, İSKİ’ye (İstanbul su ve kanalizasyon idaresi) bağlı Çeka adlı taşeron firmaya bağlı olarak İSKİ Esenyurt işletmesinde sayaç okuma görevlisi olarak çalışıyordu. Enerji-Sen’de İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği sekreteri olan Tarık Yüce, sendikadaki görevinin gerektirdiği çalışmaları yapıyordu. Örneğin en son paylaşımlarından biri alttaki twitter iletisi. İletide 2002 yılından 2016’ya kadar yıl yıl iş cinayetlerinin dökümü bulunuyor.

AKP’li yıllarda en az 17 bin 57 işçi yaşamını yitirdi - İSİG Meclisihttps://t.co/fte9rEOeH4 pic.twitter.com/cxj0ZoXDXO
— İSİG Meclisi (@guvenlicalisma) 9 Mayıs 2016
Görünen o ki Tarık Yüce’nin İSKİ’yi asıl rahatsız eden yönü yaptığı sendikal çalışmalardır. Sendikalı olmak ve bunun gerektirdiği çalışmaları yapmak anayasal güvence altındadır. Görünür gerekçe ne olursa olsun İSKİ yöneticileri, bu işten çıkarmayla suç işlemişlerdir. Tarık Yüce’nin işe iadesi sağlanmalıdır.
