
İşten çıkarılan Enerji-Sen yöneticisi Tarık Yüce için bugün saat 13.00'de İstanbul Büyükşehir Belediyesi binası önünde DİSK / Enerji-Sen tarafından basın açıklaması yapıldı.
Basın açıklmasında önce ilk sözü alan Disk Genel Sekreteri Arzu Çerkezoğlu DİSK yöneticilerinden herhangi birinin FETÖ gibi bir cemaatle ilişkilendirilemeyeceğini, böyle bir ithamın asla kabul edilemez olduğunu belirtti. Basın açıklmasına destek veren CHP belediye Meclis üyeleri ise konuyu belediye meclisinin gündemine taşıyacaklarını ilettiler.
Ardından DİSK/ Enerji-Sen adına yapılan basın açıklmasında; FETÖ ile mücadele adı altında başlayan sürecin bugün hiçbir şekilde cemaatle ilgisi olmayan kişileri de hadef aldığı belirtildi. Tarık Yüce ve diğer 3 İSKİ işçisinin işten çıkarılma gerekçesinin önce OHAL/KHK olarak gösterildiği sonrasında sendikanın ve kamuoyunun tepkisi ile ''işin sona ermesi'' olarak değiştirildiği ifade edildi. Ancak Tarık Yüce'nin ve işten çıkarılan diğer 3 işçinin işten çıkarılmasının asıl sebebinin muhalif duruşları, sosyal medyada iktidar aleyhinde paylaşımları olduğu vurgulandı. Enerji-Sen'de İş Sağlığı ve İş Güvenliği Sekreteri Tarık Yüce'nin ''AKP' li 15 yılda 17 bin işçi iş cinayetlerinde yaşamını yitirdi'' paylaşımının işten çıkarılmasında gerekçe olarak sunulduğu, ancak bunun ve benzer paylaşımlarının tamamen düşünce özgürlüğü ve demokratik eleştiri sınırları içinde paylaşımlar olduğu ifade edildi. Korkuya ve baskıya teslim olunmayacağı belirtilerek “Tarık Yüce kayıtsız şartsız olarak işine iade edilmelidir” denilerek basın açıklaması noktalandı.
