
Bakırköy Belediyesi'nde Belediye-İş Sendikası İstanbul 2 Nolu Şube üyesi Yunus Emre Kültür Merkezi Tiyatro Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, Temizlik İşleri Müdürlüğü ve Sağlık İşleri Müdürlüğü işçileri 1 Mart'ta başlayan Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerinde anlaşma sağlanamaması üzerine 17 Ekim 2016 Pazartesi günü greve çıkma kararı aldı.
İşçiler greve çıkacaklarını dün (14 Ekim 2016) Bakırköy Özgürlük Meydanı'nda basın açıklaması yaparak kamuoyuna duyurdu.
Basın açıklamasından önce Bakırköy Belediye Başkanı Bülent Kerimoğlu, işçileri desteklediklerini mücadeleye devam etmelerini bütün taleplerinin arkasında olduklarını söyledi. Belediye Başkanının bu konuşması işçiler tarafından alaycı bulunduğu için tepkiyle karşılandı .
Basın açıklamasında "toplu iş sözleşmesi görüşmelerinden 6 ay geçmesine rağmen bir anlaşma sağlanamamıştır. Sendikamız Bakırköy Belediyesi’nde grev kararı almış ve iş yerlerinde ilan etmiştir. Görüşmeler devam etmiş ama işveren tarafı her görüşmede yeni bir tez ve gerekçe sunarak anlaşma zemininden uzaklaşmıştır" denildi. "Tüm yasal süreçleri bitmiş olan toplu sözleşme müzakere sürecinde sendikamızın almış olduğu ve ilgililere tebliğ edilen grev uygulamasını 17 Ekim pazartesi günü başlatacağımızı buradan kamuoyuna ilan ediyoruz" denilerek basın açıklaması bitirildi.
Basın açıklaması boyunca işçiler tarafından "Birleşe birleşe kazanacağız" "Acımızdan ölmeyiz biz bu yoldan dönmeyiz" "Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiç birimiz" sloganları atıldı.
Belediye-İş Sendikası üyelerine, direnişteki DİSK Genel İş Sendikası üyesi işçiler de destek verdi.
