
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Mehmet Müezzinoğlu asgari ücretin 2017 yılı için yaklaşık yüzde 8 artış ile net 1.404 TL, brüt 1.777 TL olarak belirlendiğini açıkladı.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun kararı 2017 yılında geçerli olacak asgari ücreti belirliyor ve yaklaşık 6.5 milyon çalışanı ilgilendiriyor.
Asgari ücret belirleme komisyonunda işçi tarafını temsil eden Türk-İş karara imza atmayarak yapılan artışın TÜİK’in açıkladığı rakamla da kendi hesaplamalarıyla da örtüşmediğini dile getirerek zammın çalışanların beklentilerine cevap vermediğini ifade etti.
Türk-İş 2016 aralık ayı için dört kişilik bir ailenin sağlıklı, dengeli ve yeterli beslenebilmesi için yapması gereken aylık gıda harcaması tutarını (açlık sınırı) 1.432,17 olarak belirtmişti.
Komisyonda işveren kesimini temsil eden TİSK (Türkiye İşverenler Sendikası) Yönetim Kurulu Üyesi Metin Demir ise "Biz de daha fazla vermeyi elbette işveren tarafı olarak isteriz ama ülkenin hassasiyetleri var ve komisyon üyeleri olarak daha objektif değerlendirme yapmak durumundayız. Hiçbir komisyon üyesinin duygusal davranma hakkı yok diye düşünüyorum. Çünkü asgari ücrete çok fazla yük yüklenmiş. Birçok parametreyi etkiliyor. Şu anda var olan konjonktürde bence yapılabileceğin en iyisi yapıldı diye düşünüyorum. Bu yapılan artış makul, uygun, sürdürülebilir, çalışma hayatına barış getirebilecek oran. İnşallah ülkemize ve çalışanlarımıza hayırlı uğurlu olur, işsizlerimizin de iş bulmasına katkı sağlar.” açıklmasında bulundu.
Komisyon kararının ardında bir açıklamada bulunan Başbakan Binali Yıldırım ise asgari ücretin yıl boyunca vergi dilimine girmeyeceğini belirterek, sabit 1.404 lirada kalacağını belirtti.
