
Banksis ile AKBANK arasında sürdürülen toplu iş sözleşmesi (TİS) görüşmelerinde uzlaşma sağlanamaması üzerine arabulucu süreci başlamıştı. Arabulucu süreci dün 17 Şubat'ta bitti. Banksis 60 gün içerisinde greve gidebileceğini açıkladı.
Patron uzlaşmaz tutum alıyor
Banksis, Akbank yönetimini suçladığı açıklamasında şunları söyledi: "Akbank'ta toplu sözleşmemizin arabulucu süreci sona erdi. Bugüne kadar BANKSİS'in her türlü iyi niyetli ve yapıcı çabalarına karşın işveren banka kapsam ücertleri ve iş güvencesi gibi uyuşmazlık konularında hiçbir olumlu yaklaşım göstermemiştir. Yani (sözleşme kapsamını ben belirlerim, istediğim zammı istediğime, istemediğime sıfır, 3-4-15 yıllık olsa da istediğimi işten atarım) keyif tutumunda ısrar ediyor."
Kuralsızlık artıyor
Banka emekçileri, yoğun çalışma saatleri, performans tehdidi, işsizlik korkusu, psikolojik baskı, bankanın uygulamaları nedeniyle müşterilerle tartışma, antidepresan kullanımının yaygınlığı (yüzde 70 civarında) gibi nedenlerle modern köle durumunda...
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın 2016 Temmuz ayı İşçi ve Sendika Üyeleri İstatistiğine göre, 9 No'lu “Banka, Finans ve Sigorta” işkolunda 297 bin 93 banka emekçisi çalışıyor. İşkolunda 6 sendika çalışma yürütüyor. Sendikaların toplam üye sayısı ise 104 bin 487...
Geçen yıllarda Anayasa Mahkemesi banka işkolunda grev yasağını kaldırmıştı. Ancak, AKP hükümeti, 22 Kasım 2016 tarihli 678 sayılı KHK ile 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu’nun 63. maddesini şu şekilde: “Karar verilmiş veya başlanmış olan kanuni bir grev veya lokavt; genel sağlığı veya millî güvenliği, büyükşehir belediyelerinin şehir içi toplutaşıma hizmetlerini, bankacılık hizmetlerinde ekonomik veya finansal istikrarı bozucu nitelikte ise Bakanlar Kurulu bu uyuşmazlıkta grev ve lokavtı altmış gün süre ile erteleyebilir” değiştirdi.
