Hükümet ILO seçiminde geri adım attı

24 May 2017

Hükümet, Memur-Sen seçiminden geri adım attı. İşçileri ILO'da Türk-İş temsil edecek.

Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) bu yıl haziran ayında Cenevre’de düzenlenecek olan Çalışma Konferansı’nda Türkiye’deki çalışanları kimin temsil edeceği krizi çözüldü. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, ILO’da bu yıl da daha önceki yıllarda olduğu gibi çalışanları Türk-İş’in temsil edeceğini bildirdi. Kararın ardından sendikalar ILO’ya gitme kararı alırken, Memur-Sen tepki gösterdi. Tartışmalar, Memur-Sen’in en çok üyeye sahip konfederasyon olarak ILO’ya, bu yıl çalışan temsilcisi olarak gitme talebiyle başladı.

Sendikalar tepki gösterdi

Bakanlığın da Memur-Sen’in gideceğini taraflara bildirmesinin ardından Türk-İş, DİSK, Türkiye Kamu-Sen ve KESK karara itiraz etti ve Cenevre’ye gitmeyeceklerini açıkladı.

Bunun üzerine bakanlık, sürece tekrar müdahale etti. Basında yer alan itirazlar çerçevesinde yeni bir uzlaşı arayışında olacağını belirten bakanlık, tüm tarafları toplantıya çağırdı. Yapılan toplantıda, itirazlar bir kez daha dile getirildi ve sendikaların karşı çıktığı bir temsilcinin, ILO’da Türkiye’yi zora sokacağına dikkat çekildi. Cenevre’de işçi grubunu Uluslararası Sendikalar Konfederasyonu’nun (ITUC) temsil ettiği ve ITUC üyeliğine kabul edilmeyen bir konfederasyonun, Türkiye işçi delegesi olmasının, tüm dünya işçi hareketinin tepkisini çekeceği uyarısında bulunuldu. Tarafların gündeme getirdiği diğer bir konu da sürecin, Türkiye’nin ILO üyeliğinin tartışmaya açılmasına kadar uzayabilme ihtimali oldu. Bu görüşmeler sonrasında bakanlık, konuyu tekrar değerlendirdi ve ILO’da cuma günü itibariyle çalışanları Türk-İş’in temsil edeceğini bildirdi.

 

paylaş