
Emekçilerin Zorunlu Bireysel Emeklilik Sistemi'ne (BES) geçişlerinin ikinci adımı 1 Temmuz'da başlayacak. İkinci adım 100-250 arası emekçinin çalıştığı işletmeleri kapsayacak. İkinci adımda 1,5 milyon özel sektör çalışanının sisteme dahil edilmesi hedefleniyor.
BES'te ilk uygulama 1 Ocak 2017 tarihinde başlamıştı. İlk aşamada, bin ve üzeri çalışanı olan özel sektör 1 Ocak 'ta, memurlar (genel ve özel bütçeli idareler) ile 250-1000 arası çalışanı bulunan özel sektör 1 Nisan 2017'de sisteme dahil edilmişti. Uygulamaya tepki gösteren emekçilerin %60'ı BES'ten cayma hakkını kullanmıştı.
Mahalli idareler ve KİT'ler ile 50-100 arası çalışanı olan özel sektör 1 Ocak 2018'de, 10-50 arası çalışanı olan özel sektör 1 Temmuz 2018'de, 5-10 arası çalışanı olan özel sektör ise 1 Ocak 2019’dan itibaren BES'li olacak.
BES kapsamında 14 Haziran itibarıyla 1,1 milyonu kamu emekçisi olmak üzere toplam 2 milyon 595 bin 297 emekçi bulunuyor.
