Emekliler hakları için alanlarda

13 Ara 2017

Tüm Emekliler Sendikası (Emekli-Sen) üyeleri hakları ve gelecekleri için, birçok kent merkezinde eşzamanlı olarak alanlara çıktı.

Türkiye'nin farklı kent merkezlerinde alanlara çıkan Emekli-Sen üyeleri, 2018 bütçesinde emekli haklarının insanca bir yaşam için yer alması gerektiğini kamuoyu ile paylaştı.

Emekli-Sen üyeleri, İstanbul, Ankara, Bursa, Mersin, Söke, Bornova, Bolu, Burhaniye'de alanlarda aynı basın açıklamasını eşzamanlı dile getirerek Türkiye'de örnek bir eyleme de imza atmış oldu.

Emekli-Sen Ankara üyelerinin Sakarya caddesinde yapmaya çalıştığı açıklamaya emniyet izin vermeyinde açıklama sendika genel merkezi önünde gerçekleştirildi.

 

Emekli-Sen basın açıklamasında şu vurgular dile getirildi;

"2018 yılında, tıpkı önceki yıllarda olduğu gibi, gelirlerin büyük bir bölümü vergiler üzerinden halktan toplanmaya çalışılıyor. Türkiye'deki vergi gelirlerinin, toplam istihdamın yüzde 65'ini oluşturan emekçilerden karşılandığı dikkate alınırsa, 2018 vergi yükünün yine emekçilerin sırtına yıkılacağı anlaşılıyor.”

“Emekliler için 2018 yılında öngörülen zam oranları; SSK ve Bağkur emekli maaşlarında Ocak ayı zammı yüzde 3,36, Temmuz zammı ise yüzde 4,02 olarak belirlendi. Memur emeklileri için ise kamu görevlileriyle yapılan toplu sözleşme hükümlerine göre memur emekli aylıklarında Ocak ayı zammı yüzde 4, Temmuz ayı ise yüzde 3,5 oranında belirlendi ve yüzde 0,02 oranında enflasyon farkı verilmesi öngörüldü.”

“2018 bütçesi, asgari ücretliler başta olmak üzere, işçilerin ve kamu emekçilerinin en temel ekonomik taleplerinin yok sayıldığı, emekçilerin çalışma ve yaşam koşullarını dikkate almayan bir bütçe olarak dikkat çekiyor. Biz emekliler olarak diyoruz ki; Bu bütçe zam zulüm bütçesidir ve asla kabul etmiyoruz.”

Taleplerimiz:

Savaş bütçesi değil, emekçi/emekliye bütçe,

Sadaka değil, maaşlarımızın sahte enflasyon oranları kadar arttırılması uygulamasından derhâl vazgeçilmeli, büyümeden emeklilere pay verilmeli,

Tüm Emekliler Sendikası taraf kabul edilmeli, Toplu Sözleşme hakkımız tanınmalı,

Son çıkan 5510 Sayılı Yasada ortaya çıkan belirsizlikler giderilerek aradaki hak kayıpları giderilmeli,

Emeklilere 2 maaş tutarında ikramiye verilmeli,

Sağlıkta yapılan kesintiler kadırılmalı, erişilebilir sağlık hizmetleri sağlanmalı ve hastanelerde Geriatri klinikleri açılmalı,

Her türlü kamusal ulaşımdan emekli ve eşleri ücretsiz yararlanmalı,

Emekli maaşları ülke koşullarına uygun, insanca yaşanacak düzeye çıkartılmalı, gerçek "intibak yasası" derhâl çıkartılmalıdır.

Özgürlük ve Demokrasi Mücadelesinden Emekli Olunmaz...

Tüm Emekliler Sendikası (Emekli-Sen)


 

paylaş