Taşerona kadro sözü hükümeti zorluyor

18 Ara 2017

AKP hükümeti bir hafta içerisinde meclise sunucağını açıkladığı taşeron tasarısını hâlâ gerçekleştiremedi.

Hükümetin açıklamasına göre kamudaki 450 bin işçi kadroya alınacak, belediye ve il özel idarelerindeki 400 bin taşeron işçi ise belediye iktisadi teşekküllerinde istihdam edilecekti. Ancak daha ilk adımda, KİT'lerde sayıları 50 bin olarak açıklanan taşeron işçiler kapsam dışında bırakıldı. Ama, KİT'lerin kapsam dışında bırakılmasına sendikalar tepki göstermiş, Çalışma Bakanı ile yaptıkları görüşmelerde, KİT'lerdeki taşeron işçilerin de kapsama dahil edilmesini istemişlerdi.

Bakanlık ne yapıyor?

Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, KİT'lerdeki işçilere kadro verilmesinin yanlış olacağını açıklamış, gerekçe olarak da bu durumda KİT'lerin uluslararası firmalarla rekabet edemeyeceklerini göstermişti. Şimşek, özel sektörün hızlı ve verimli şekilde iş yaptığını da ileri sürerek, kamuda performansın düşük olduğunu da savunmuştu.

Basına yansıyan bilgilere göre, Maliye ve Çalışma bakanlıkları bu konuda yaptıkları çalışmalarda, tasarıdaki gecikmenin KİT'lerdeki taşeron işçilerin durumundan kaynaklandığı öğrenildi. İddiaya göre iki bakanlıktaki çalışma sonunda KİT'lerdeki 50 bin taşeron işçinin de kapsama dahil edilmesi bekleniyor. Düzenlemenin son kez de Bakanlar Kurulu'nda görüşüldükten sonra meclise sunulacağı gelen bilgiler arasında. Bütçe görüşmelerinin ardından da tasarının yıl başından önce meclisten geçirilmesi bekleniyor.

 

paylaş