Çalışanların şikâyetleri artıyor

15 Mar 2018

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın "ALO 170" şikayet hattına gelen ihbarlar katlanarak artıyor. Son bir yılda çalışan şikayetleri 1,5 milyon arttı.

Bakanlık verilerine göre, son bir yılda yapılan şikayet sayısı 17 milyonu geçti. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın kayıt dışı istihdam, işyeri tarafından ödenmeyen normal çalışma ücretleri ve fazla mesai ücretleri ile ilgili şikayetleri aldığı ALO 170 hattına son bir yılda başvuran sayısı 1.5 milyon arttı.

CHP İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu'nun soru önergesini yanıtlayan Bakan Jülide Sarıeroğlu, Bakanlığın verilerine göre 2016'da 16 milyon olan başvuru sayısı 2017'de 17 milyon 613 bine yükseldi. Son 2 yılda ALO 170 hattı ile çözüm bulan başvuru sayısı ise 33 milyon 619 bin olarak açıklandı. Bakanlığın sitesindeki verilere göre bu yıl 3 milyon başvuruya çözüm bulunduğu, bu ay ise çözüm bulunan başvuru . sayısı da 500 bini geçtiği, günde ortalama 50 bin kişinin ALO 170'e başvurduğu veriler yer aldı.

Mobbing yaygın

Mobbing ile Mücadele Derneği, Türkiye’de 2011 ile 2016 yıllarında 38 bin 262 kişinin mobbinge uğradığını, mobbinge uğrayanların yüzde 81’inin özel sektör çalışanları olduğunu açıklamıştı. Dernek, geçen yıllara göre başvuruların yüzde 46 arttığını açıklamıştı. Mobbingle karşılaşanların yüzde 57'si erkek yüzde 43'ü kadın...

Derneğe, 2011 ile 2016 yılları arasında bilgilenmek ve psikolojik destek istemek için 38 bin 262 kişinin başvuru yaptı. Başvuranların 31 bin 113 kişi özel sektör, 7 bin 149 kişi ise kamu sektörü çalışanı.

paylaş