BES'te son uygulama

03 Tem 2018

'Bireysel Emeklilik Sistemi (BES)'de 45 yaş altı tüm çalışanlar (memurlar dahil) için zorunlu hale getirilmişti. Bin ve üzeri çalışanı olan işyerleriyle başlayan katılım 1 Temmuz itibarıyla 10-50 arası çalışanı olanları da kapsamaya başadı.

Zorunlu katılım 11 milyon

1 Temmuz itibarıyla 231 bin işyerindeki yaklaşık 4.5 milyon çalışanın sisteme otomatik geçiş yapması bekleniyor. 2003-2017 yılları arasında 7 milyon katılımcısı olan BES, son 1.5 yılda uygulanan otomatik uylamayla 11 milyon katılımcıya ulaştı. BES'e dahil olanların maaşından her ay en az 61 lira en çok 466 lira kesinti olacak. Sisteme giriş zorunlu ama cayma hakkı da var.

Cayma hakkı

BES'te cayma süresi şuan için iki ay. Cayma hakkının 6 aya çıkarılması ve sistemden çıkanlara da yeniden giriş hakkı tanınması için çalışma yapılıyor. Caymak için talebinizi BES şirketine çağrı merkezi, faks, posta ve e-mail ile bildireceksiniz. Sonra emeklilik şirketi ödeme talimatını iptal ettirecek, varsa yapılan tüm ödemeleri (katkı payı, giriş aidatı gibi) 10 iş gününde iade edecek.

paylaş