
Muhalefet milletvekillerinin işçilerin işsiz kaldıklarında maaş almaları için oluşturulan İşsizlik Sigortası Fonu'ndan kamu bankalarına kaynak aktarıldığı eleştirisinin üzerine Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, "Kârlı işlemler yapıyoruz ki şu anda fonumuz 125 milyar liraya ulaştı" dedi. Ancak işsizlik fonundan bugüne kadar sadece 27.7 milyar lirası işsizlere verildi.
Bu yıl 1 milyon 200 bin kişi işsizlik maaşı almak için başvuruda bulundu. Bu kişilerden de sadece 626 binine işsizlik maaşı verildi.
Bakan Selçuk, Plan ve Bütçe Komisyonu'nda Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın bütçesi için yapılan görüşmede, işsizlik sigortasında 2002-2018 döneminde yaklaşık 6 milyon 470 bin kişinin işsizlik ödeneği almaya hak kazandığı bilgisini verdi.
