
Bursa'da, Tekgıda-İş Sendikası'na üye olduğu için işten çıkarılan 14 Cargill işçisinin davası, 449 gün sonra karara bağlandı. Mahkeme, Cargill çalışanları için işe iade kararı verdi.
Bursa Orhangazi Adliyesi’nde dün görülen karar duruşması sonrası Tek Gıda-İş Sendikası adına açıklama yapan Suat Karlıkaya, yargının Cargill işçileri için 'sendikal sebeplerle işten çıkartılmışlardır' şeklinde karar verdiğini ifade etti. Karlıkaya, açıklamasını şöyle sürdürdü: “Artık Cargill mücadelesi yeni bir safhaya evriliyor. İşverenin yaptığı hatadan vazgeçip işçilere tekrar iş başı yaptırmak için 20 gün yasal süresi var. Bu 20 günlük yasal sürenin sonucunda, temyiz etmek veya ‘iş başı yaptırmayacağız sadece paraları ödeyeceğiz’ gibi bir tutum içerisine girerlerse, İstanbul’a geleceğiz. Buradan yetkililere de seslenmek istiyorum. Bize burada yapamazsınız, edemezsiniz demeyin. Gidecekseniz gidin Cargill işverenlerine, onlar bu sorunu düzeltsinler. Biz anayasal hakkımızı kullandık ve anayasal hakkımızdan da asla vazgeçmeyeceğiz. Sendikalaşmak işçinin anayasal hakkıdır. Biz işçi sınıfına bir yol çiziyoruz. Bu yolda da vazgeçmeden devam edeceğimizi de ilan ediyoruz” dedi.
Türkiye pazarında onlarca şirkete sahiplik yapan ABD merkezli çokuluslu şirket olan Cargill yönetimi, 17 Nisan 2018 tarihinde, 14 işçisini işten çıkartı. Çıkarılan personel Tekgıda-İş Sendikası'na üye oldukları için işten atıldıklarını iddia ederken, Cargill ise hükümetin nişasta bazlı şeker kotasını yüzde 10'dan yüzde 5'e indirmesini gerekçe göstermişti.
