12 Ara 2019

Petrol-İş sendikasının örgütlü olduğu İsveç merkezli Trelleborg şirketi yönetimi ile Petrol-İş Sendikası arasında yaklaşık beş buçuk aydır süren müzakerelerde anlaşma sağlanamadı. Gebze Organize Sanayi Bölgesi'nde kurulu bulunan firmada Petrol-İş Sendikası'nın 300'ün üzerinde üyesi bulunuyor. Sendika 10 Aralık 2019 tarihine kadar yürütülen müzakerelerde taleplerini masa da alamayınca greve çıktı.
Krizi ve işsizliği bahane eden işverenler ücret zamları başta olmak üzere diğer işçi haklarını da kapıda bekleyen yüz binlerce işsize göre yapıyor. Bu pahalılıkta ve yoksullukta işçilerin taleplerini görmezden geliyor. İşçiler de en son çare olarak en etkili silahlarını, grev silahını, kullanıyor.
Grev başladığında greve çıkan işçilere hitaben bir konuşma yapan Petrol-İş Genel Başkanı Süleyman Akyüz: "Bizler grevi amaç olarak görmüyoruz. Üyelerimizin daha insanca yaşam koşullarına kavuşması için mücadele veriyoruz. Müzakereler neticesinde sözleşme bitsin isterdik ancak olmadı. Biz Türkiye gerçeklerine uygun taleplerde bulunduk. Ama anlamadılar, anlamak istemediler." dedi.
Trelleborg işçilerinin grevi bugün ikinci gününe girdi. Greve sadece Gebze'den değil Türkiye'nin her tarafından dayanışma var.
