Emniyetteki yeni basın uygulamasına dava

25 Ara 2013

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti TGC Yönetim Kurulu, Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan ve basın mensuplarının emniyet müdürlüklerine girişini yeniden düzenleyen genelgenin iptali ve yürütmenin durdurulması için İstanbul 4. İdare Mahkemesine dava açtı.

TGC avukatlarının İstanbul Bölge İdare Mahkemesi'ne dava dilekçesini sunmasının ardından burada gazetecilere açıklama yapan TGC Başkanı Turgay Olcayto, uygulamanın hukuka aykırı olduğunu savundu.

Olcayto, "Niçin böyle bir karar alınmış olabilir?" sorusu üzerine, "Kesin olarak bilemiyorum. Gazeteci her zaman haberini bulduğu zaman bunu kamuoyunu bilgilendirmek için açıklar. Gazeteciyi neden suçluyorlar, emniyet müdürlüğüyle ilişkisini kesiyorlar. Gazeteci polislerle konuşamazsa, olduğu yerde, basın odasında haberini yazamazsa, gazetesine iletemezse nasıl işini yapar?" dedi.

Daha önce buna benzer bir uygulamanın olup olmadığı sorusuna da Olcayto, "Mesleğe polis muhabirliğiyle başladım. Hiç rastlamadım. 1961'de de polis muhabiriydim. Basın odamız vardı. Çok mükemmel bir basın odasıydı. Polislerle de komiserlerle de konuşurduk. Kimse de o yıllarda kimseden davacı olmadı" yanıtını verdi.

Yeni uygulamanın gazetelere nasıl yansıyacağına ilişkin soru üzerine Olcayto, "Bu konuda uzmanlaşmış, sahada çalışan arkadaşlarımı düşünüyorum. Polis muhabiri arkadaşlar, bu konunun uzmanı. Onlara büyük zorluk çıkacak" dedi.  

paylaş