Tarsus’ta yolsuzluk ve rüşvet skandalına karşı eylem yapıldı

22 Ara 2013

Tarsus’ta aralarında bakan çocukları, iş adamları, Halk Bankası genel müdürünün de bulunduğu  yolsuzluk ve rüşvet skandalına karşı  Emek ve Demokrasi Güçlerinin düzenlediği;  halk ve demokratik kitle örgütlerinin katılımıyla protesto eylemi gerçekleştirildi. 

21 Aralık Cumartesi günü Yarenlik Alanı (Özgürlük Alanı) adliye girişinde toplanan kitle atılan “Hükümet İstifa”, ”Gün gelecek devran dönecek AKP halka hesap verecek”, “Halk Sokağa Hesap Sormaya” sloganlarıyla saat kulesinin önüne kadar yürüyüş yapıldı. Burada Tarsus Emek ve Demokrasi Güçlerinin basın açıklaması ve şiirler okundu. Halk sürekli “Hükümet İstifa”,”Hırsızlar Halka hesap verecek” sloganları attı.

    BASIN AÇIKLAMASI; AKP ve cemaat arasında süren kavga yeni bir boyuta ulaştı.Yerel seçimlere giderken Akp’yi zor duruma düşürecek ve oy kaybettirecek bir operasyon gündeme bomba gibi düştü. Hükümet bu operasyonu bir şantaj olarak değerlendirdi ve yapanları da Cemaatçi olmakla suçlayarak şantaja boyun eğmeyeceğini açıkladı.

İşçilerin ve emekçilerin sömürülmesi, ekonomik ve sosyal hakların birer birer ellerinden alınması, Kürtlerin haklarını almak için verdikleri mücadelenin kanla bastırılması, Ortadoğu’da emperyalistlerin taşeronluğuna soyunup arap halklarına karşı jandarmalık yaparken birlikte olan iktidar ortakları, iktidar kavgasına girip,birbirlerinin ipliğini pazara çıkarmaya başladılar.

Bizler açısından bu operasyon; halkın emeğinin ve ülke kaynaklarının nasıl çalındığının, kimlerin ceplerine indirdiğinin belgesidir. Bu operasyon hangi amaçla ve kim tarafından yapılmış olursa olsun,gerçek olan AKP’nin ve iktidar ortaklarının yolsuzluklarıdır. Bu operasyonlar bizlere; Asgari ücrete niye zam yapılmadığı, Van’da çocuklar soğuktan donarken afet bütçesinin neden kullanılmadığı, insanlar yoksulluk ve yokluktan ölürken, açlık sınırının altında yaşamaya zorlanırken neden hiçbir şey yapılmadığı, Sayıştay’ın neden devre dışı bırakıldığını açıkça göstermiştir. Çünkü halkın paraları bakan oğullarının kasalarındadır.!

İktidar suçüstü yakalanmıştır.

Suçüstü yakalanan iktidar, şimdi hırsızlıklarını, yolsuzluklarını örtbas etmeye çalışıyor. Gezi’de göz çıkaran, insan öldüren polise dokunmayan, ”Benim polisim” diye sahiplenen Başbakan, ucu kendisine dokununca emniyet müdürlerini derhal görevden almayı biliyor. Adaletle ilişkisi çoktan kesilmiş, muhaliflere yönelik cadı avları yapılması için Cemaat’e ihale edilmiş olan yargıya, işine gelmeyince hemen müdahale ediyor.

Demokratik haklarını kullananlar, barış isteyenler onlarca yıl ceza alırken, dolandırıcılar, katiller korunuyor. Yere yazı yazan, ekmek almaya giderken polis tarafından vurulan çocukları terörist ilan etmekte hiç vakit kaybetmeyenler, muhaliflere dönük her operasyonu “yoldan geçeni almıyorlar ya “ diye savunanlar kendi çocukları deveyi havuduyla götürürken sessiz kalıyorlar.

Örtülü ödenekten kime verildiği belli olmayan büyük paralar harcayanlar, devlet ihalelerinin yandaşlara verenler, Roboski katliamı’nın emrini  verenler, Reyhanlı’da 52 yurttaşımızın ölümüne neden olanlar, onbine yakın Kürt siyasetçisini hapishanelere dolduranlar, Balbay’ı tahliye edip Kürt milletvekillerini ırkçı bir saikle bırakmayanlar, Haziran’da halka ngünlerce gaz, su, plastik vermi sıkıp altı genci öldüren, binlerce genci yaralayanlar; kısacası bugüne kadar halka karşı düşmanca politikalarla, sömürü ve talana dayanan iktidarlarını sürdürenler görevlerinden alınıp yargılanmalıdır.

Elbette, bütün bunları yapanlar iktidardan kendilerini almayacaktır. Ya da istifa etmeyecektir. Onları halk, demokrasi güçleri sırça köşklerinden indireceklerdir.

Soyguncuları Layık Oldukları Yere Gönderelim   

Tek Çözüm Halk İktidarı

TARSUS EMEK VE DEMOKRASİ GÜÇLERİ

paylaş