
19 Aralık 2000'de “Hayata dönüş operasyonu” adıyla yapılan ve 28 devrimci tutsağın katledildiği 19 Aralık Katliamı İzmir'de de unutulmadı. Karşıyaka'da 19 Aralık Perşembe günü saat 18.30'da yapılan eylemle lanetlendi.
Eylem “19 Aralık 2000. Unutmadık, unutturmayacağız!” yazılı pankartın Karşıyaka İzban'ın önünde açılmasıyla başladı. Alınteri, BSDP, Devrimci Hareket, EHP, EÖC ve Partizan'ın örgütleyici olduğu eyleme DHF, ESP, İzmir Hareket Tiyatrosu, Kaldıraç, KÖZ ve TKP 1920 destekçi olarak katıldılar. Eylemde Karşıyaka İzban'dan Karşıyaka Çarşısı'nın girişine yüründü.
Yürüyüş boyunca sık sık “19 Aralık'ı unutma, unutturma”, “Faşizme karşı omuz omuza” ve “Yaşasın devrimci dayanışma” sloganları atıldı. Çarşı girişine gelindiğinde ise basın açıklaması metni okundu. Açıklamada devletin 19 Aralık'ta yaptığı katliam anlatıldı ve katillerin hâlâ serbest olduğu vurgulandı. Ayrıca devletin bu topraklarda devrim ve sosyalizm umudunu bitirmek için saldırdığının ancak başaramadığının altı çizildi. Açıklamada son olarak devrimci tutsaklara değinilerek onların onurumuz olduğu söylendi. Eylem sloganlarla sona erdi.
