Depremzedeler sokağa atılıyor!

01 Ara 2013

Van Erciş’te Alkanat konteyner kentinde kalan 50 aile geçen perşembe polisler tarafından konteynerlerden çıkarılmaya çalışıldı. 

Kamuoyundan gelen tepki üzerine depremzedelere bir hafta daha izin verildi.

Yaklaşık 120 kişinin yaşadığı AFAD konutlarına 2011 yılında Erciş’te yaşanan deprem sonucu evleri hasar gören yurttaşlar yerleştirilmişti.

Depremzedeler; “Çoluk çocuk korku içindeyiz. Polisler perşembe günü kaba şiddetle geldiler, ellerinde coplarla 20 - 30 konteyner söktüler. Gidecek yerimiz olmadığı için direndik, bu sefer silah zoruyla tehdit ettiler. Biri sekiz aylık, diğeri üç yaşında iki çocuğum var. Karım dört aylık hamile. Hava buz gibi. Elektriğimiz zaten aylardır yok, sular da iki hafta önce kesildi. Yaklaşık 120 kişi yaşıyorduk bu kentte, çoğumuz hastalandı, dayanamadı, Batıya gitti. Geriye kaldık 60 aile. Barınma derdimizi geçtik, bu polislere dava açmak istiyoruz. Kürt’üm, Doğuluyum ama Türk vatandaşıyım. Kardeşlik bu mudur? Polis bir haftaya kapıya dayanınca çoluk çocuğumla konteyneri yakacağım” diye tepki gösterdiler.

Van Valiliği birkaç ay önce de konutların boşaltılması için elektrikleri kesmiş, çocuk oyun alanı, çamaşırhane olarak kullanılan temel ihtiyaç konteynerleri sökmüştü.

 

paylaş