
Bağdat, Kuzey Irak hava sahasını kapattı! AKP hükümeti, komşularla sıfır sorun konusunda iyice çıkmaza girmiş durumda.
Mayıs-Haziran Büyük Halk Direnişi sonrası büyük kentlerde yitirdiği prestiji, başka ataklarla kapatmaya çalışan AKP hükümeti her attığı yeni adımla başka bir soruna yol açıyor.
Yaklaşan yerel seçimlerde yitirdiği prestiji Kürt oyları üzerinden takviye etme adına Barzanili düğün şovuna başvuran AKP hükümeti, attığı adımla bu sefer de Irak Merkezi Hükümeti ile arayı bozdu.
Irak Kürdistanı bölgesi ile yapılması planlanan petrol ve doğalgaz anlaşmasına Irak Merkezi Hükümeti sert tepki gösterdi.
Konuya tepki gösteren Irak Merkezi hükümetinin Kuzey Irak hava sahasını Türk uçaklarına kapattığı iddiaları doğrulandı.
Dışişleri, yaşanan gerilimi çözmek adına; “Ülkemiz bu işbirliğinin Merkezi Hükümet ile IKBY arasında Irak Anayasası ile uyumlu bir anlayış birliğinin gelişmesine ve pekişmesine de katkı sağlamasını temenni etmektedir. Bu anlayışla, taraflar arasındaki tüm konuların karşılıklı görüşmeler yoluyla ve iyi niyetle Irak’ın toprak bütünlüğü ve birliği zemininde süratle çözüme kavuşturulmasını arzu etmekteyiz" şeklinde yumuşatıcı açıklamalar yaptı.
Bu gelişmeler sonrası, 2 Aralık günü Erbil’de petrol ve doğalgaz konusunda bir konferansa gitmesi planlanan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız’ın da durumu da belirsizleşti.
Her yıl tekrarlanan hata Geçen yıl da yine Aralık ayında Yıldız’ın, petrol ve gaz konferansına katılmak üzere yapacağı Erbil ziyareti, Bağdat yönetiminin son dakika engeline takılmıştı. Irak Merkezi Hükümeti, uçuş iznini iptal edince Yıldız ve gazetecilerin içinde bulunduğu GAP uçağı Kayseri’ye inmek zorunda kalmıştı. Maliki yönetimi, Yıldız’ın uçağına iniş izni verilmemesine gerekçe olarak Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu’nun Bağdat’a haber vermeden Kerkük’e gitmesini göstermişti.
