Ercişli depremzedeler polis zoruyla kapı dışı ediliyor

29 Kas 2013

Van'ın Erciş ilçesinde 2011'de meydana gelen depremin ardından konteynerlere yerleştirilen ve 2 yıldır barınma sorunlarına çözüm üretilmeyen depremzedeler, şimdi polis zoru ile konteynerlerden çıkarılıyor.

Alkanat Konteyner Kent'te yaşayan 110 aile, havaların soğumasıyla zor günler yaşamaya başlamışken barınma sorunlarına hiçbir çözüm üretilmeden kapı dışarı ediliyorlar. Depremzedeler, polislerin sabah saatlerinde silahlarla konteynerleri bastığını söylerken küfür ve hakarete maruz kaldıklarını, basın emekçilerinin gelmesinin ardından ise polislerin silahlarını sakladıklarını anlattı. Polislere gidecek hiçbir yerleri olmadığını söyleyen depremzedelerin, polisten "Size güzellikle burayı boşaltın diyorum. Yoksa hepinizi döve döve çıkarırım" cevabı aldıkları dile getirildi.

Başbakan'ın verdiği söz bu mu? Depremzedeler, "Başbakan Erciş'e geldiğinde barınma sorunlarının çözüleceğine ve bin adet konutun dağıtılacağına yönelik sözler verdi. Bugün Başbakan'ın komutundaki görevliler kış ortasında bizleri kaldığımız konteynerlerden dışarı atıyorlar. Gidecek yerimiz ve barınacak imkânımız yok. Başbakan'ın verdiği söz bu mu? Bizleri kış ortasında sokağa atmak mıydı verilen söz?" diye sordu.

Emniyet Müdürü'nden arsız yanıt! Yaşananlarla ilgili soru sorulan Erciş Emniyet Müdürü Murat Hoş, "Daha önce defalarca uyardık, bugün konteynerlerin buradan taşınacağını ve boşaltmaları gerektiğini kendilerine aktardık. Fakat depremzedeler sorunlarına çözüm arayacağına oturup burada ağlayarak çözüm arıyor. Bizler görevimizi yapıyoruz" şeklinde yanıt verdi.

Konteynerler kaldırılmaya devam ediyor.

paylaş