
Geçen yıllarda Danıştay üyesi Zeki Yiğit'in odasında dinleme cihazı bulunmuştu. Olayın mahkemesi sürerken bir sıkandal da mahkemede yaşandı.
Danıştay üyesi Zeki Yiğit'in odasında emniyete ait 5 adet dinleme cihazı bulunmuştu. Bu olayın üzerine dava açıldı ve davanın ikinci duruşması geçen günlerde görüldü. Böcekleri odaya koymakla suçlanan sanık Tetkik Hâkim Ömer Kaya da duruşmaya katıldı. Duruşmada Kaya'nın kimlik tesbiti yapıldı. Tek tek soruları yanıtlayan Kaya, adresini, mesleğini, gelir durumunu ve iletişim numarasını söyledi. Duruşmada Kaya kendisine yönlendirilen suçlamaları reddetti. Hâkim olay yerindeki parmak izleri ile sanığın parmak izlerinin karşılaştırılmasını istedi.
Dava bir sonraki duruşmaya ertelendi. Mahkeme tutanağını alan Zeki Yiğit'in avukatı büyük bir skandalla karşılaştı. Sanık Ömer Kaya'ya hiçbir şekilde hangi dine mensup olduğu sorulmadı. Ancak tutanakta “İslam dinine mensup olduğunu beyan etti” yazıyordu. Daha önce yargıda kimlik tespiti yapılırken din hanesinin yazılması gibi bir uygulama yoktu. Acaba artık yargıda insanlar inançlarına göre mi yargılanacak?
