Artık nükleer atığımız da oldu!

05 Kas 2013

İzmir Gaziemir'de zehirli atıkların gömüldüğü fabrikada yapılan araştırmalarda nükleer kirliliğe rastlandı.

Ağır metallerin yeraltı sularında saptandığı bölgede atık oranı 10 bin metrekübü buluyor.

Türkiye Atom Enerjisi Kurumu TAEK öncülüğünde sürdürülen araştırmalarda yeraltı sularının tamamen çekilmesi hedefleniyor.

Fabrikanın bulunduğu bölgenin 12 noktasında 240 metre derinliğe ulaşan incelemeler başlatıldı.

Yapılan incelemelerde sadece 3 bölgede yoğun nükleer artık tespit edildi.

Arsenik, kurşun ve çinko ağır metaller olarak tanımlanıyor.

Gaziemir'de kurulu fabrika 70 yıldır kurşun külçe üretimi yapıyor.

Fabrikada ilk tespitler yapıldığında TAEK, fabrikanın nükleer tesis ya da radyasyon tesisi olmadığını belirterek “Dolayısıyla fabrika, 2690 sayılı TAEK Kanunu çerçevesinde TAEK’in lisansına, denetimine ve yaptırımlarına tabi değildir” demişti.

paylaş