Roboski'de çatışma

24 Şub 2014

“Güvenlik yolu” yapımı nedeniyle bir süredir devam eden gerginlik çatışmaya döndü.   DİHA'nın geçtiği habere göre Irak Kürdistan Bölgesi ile Türkiye arasındaki sınırda yer alan Beyaztepe ve Karaçalı bölgelerindeki “güvenlik yolu” yapımı nedeniyle bir süredir devam eden gerginlik, bugün (24 Şubat) PKK gerillaları ile askerler arasında çatışmaya döndü. Haberin duyulmasının ardından ise çok sayıda köylünün çatışma bölgesine doğru yürüyüşe geçtiği duyuruldu.

“Güvenlik yolu” barışı tehdit ediyor Roboski Köyü ile Irak Kürdistan bölgesi sınırında yapımı devam eden ve devletin "güvenlik yolu" adını verdiği yol inşaatı nedeniyle, 17 Şubat'ta da PKK'li bir grubun "taciz ateşi" açtığı duyurulmuştu. Bir haftadır devam eden gerginliğin üstüne bölgeye yapılan abartılı askerî sevkiyatta tansiyonu yükseltmişti.

Bugün çıktığı belirtilen çatışma sırasında bölgedeki köylülerin de sınıra doğru yürüyüşe başladığı, hem çatışmanın hem de yürüyüşün devam ettiği belirtiliyor.

paylaş