TIR’ları durduran albay görevden alındı

05 Şub 2014

Adana'da MİT'te ait TIR'ların durdurulup aranması talimatını veren İl Jandarma Alay Komutanı Kurmay Albay Özkan Çokay, görevden alındı. Albay hakkında, “görevi ihmal” iddiasıyla da rapor düzenlendi.

Adana-Ceyhan otoyolunda 19 Ocak’ta durdurulup dört saat süreyle aranan üç TIR’ın MİT’e ait olduğu açıklanmış, savcılığın arama yapıp yapamayacağı tartışmalara neden olmuştu. Arama sırasında daha önce vatandaşa küfür etmesiyle ünlenen Adana Valisi Hüseyin Avni Coş araya girmesi ile TIR’lar serbest bırakılmıştı. Daha sonra İçişleri Bakanlığı iki başmüfettiş, Jandarma Genel Komutanlığı da beş askeri müfettiş göndererek idari soruşturma başlatmıştı.

Adana Cumhuriyet Başsavcılığı ayrıca, 19 Ocak’ta Adana’da savcılık kararı ile aranan TIR’lar ile ilgili ihbarın yapılış şekli ve ihbar sonrası gelişmelerle ilgili “karşı casusluk faaliyetinin yapıldığı” iddialarıyla ilgili de bir soruşturma açtı.

Savcılık emrini yerine getirmek suç sayıldı Müfettişlerin raporunda, Çokay’ın, kamuoyunda büyük tartışma yaratan gelişmeler çerçevesinde iki ayrı konudan dolayı görevi ihmal suçu işlediği yer aldı. Müfettişler, TIR’larla ilgili gelen ihbar sonrasında, araçların Pozantı yerine Ceyhan’da durdurulmasının, “maksatlı” olduğu yönünde görüş bildirdi.

Raporda, ihbar bilgisi üzerine savcılık kanalıyla yapılan adli soruşturma çerçevesinde, olayın valiye bildirilmeden basına yansıması nedeniyle ilin en büyük mülki amiri olan valiye sözlü ya da yazılı bilgi verilmemesi nedeniyle, “görevi ihmal” suçu işlendiği ifade edildi. Raporda, ihbarda araçların istikametinin Adana olduğunun belirtildiği, bu nedenle araçların Pozantı’da durdurulup işlem yapılması gerekirken, Ceyhan’a kadar getirildiği, yasal sorumluluk konusunda verilen yetkiye aykırı hareket edildiği de vurgulandı.

Emniyetten sonra jandarmada da görevden alma Raporda kamuoyunu aydınlatacak ve rahatlatacak hiçbir açıklama yer almıyor. Adli kolluk görevi de bulunan jandarmanın savcılık talimatı ile harekete geçmesinin neden suç olduğuna yönelik tatmin edici bir bilgi yok. Anlaşılan AKP emniyetten sonra jandarmada da keyfi görevden almalara başlayacak.

paylaş