
AKP İstanbul Milletvekili Muhammed Çetin, partisini ağır sözlerle eleştirerek istifa etti. Çetin, bağımsız milletvekili olarak yoluna devam edeceğini açıkladı.
AKP yönetiminin ihraç istemiyle tedbirli olarak Disiplin Kurulu’na sevk ettiği Çetin, düzenlediği basın toplantısıyla istifasını açıklarken yeni istifaların geleceğini de duyurdu. ''İçerideki hazımsızlığı biliyorum. Çoğu kişi rahatsız. İçeride konuşulur. Yakında bu insanlar patır patır dökülür'' diyen Çetin, "Bugün gelinen noktada AK Parti maalesef kararmıştır. Yolsuzlukların örtüldüğü, hırsızların korunup kollandığı, hukuksuzluğun hukuk hâline geldiği bir sürecin, mimarı olmuştur” ifadelerini kullandı.
İdris Naim Şahin’e göndermede bulundu Muhammed Çetin basın açıklaması sırasında “İstifa eden bir bakanımızın ifadesiyle oligarşik dar bir yapının hegemonyasına girmiştir” diyerek Eski İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin’in sözlerine atıfta bulundu. Ayrıca kendisinin Fettullah Gülen’in talimatıyla istifa etmediğini, onu bugüne kadar istifadan uzak tutan kişinin Gülen olduğunu belirtti. Yolsuzluklara batmış, Anayasayı umursamayan, hukuka müdahalede bulunan bir partinin günahına ortak olmak istemediğini vurgulayarak partisinden istifa ettiğini ve yoluna bağımsız milletvekili olarak devam edeceğini duyurdu.
AKP’nin milletvekili sayısı 319’a düştü 17 Aralık’ta başlayan rüşvet ve yolsuzluk operasyonundan sonra şimdiye kadar sekiz milletvekili istifa etti. Fakat Erdoğan Bayraktar’ın istifası hem AKP grubunda, hem de mecliste bir türlü işleme konulmadı.
