Yolsuzluk dosyasının savcıları görevden alındı

29 Oca 2014

Görevden almaları yeni devlet yönetme şekli olarak benimseyen AKP, yolsuzluk dosyasının savcılarını da görevden aldı.

17 Aralık’ta başlatılan yolsuzluk ve rüşvet operasyonunu yürüten dört savcıdan üçünün görev yerleri değiştirildi. Değişiklikler İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığına atanan Hadi Salihoğlu tarafından gerçekleştirildi.

“Geldiğimiz belli olsun” Salihoğlu geçen hafta yaptığı basın mensuplarıyla tanışma toplantısında “Buraya geldiğimiz belli olsun. Esaslı görev değişiklikleri yapacağız” demişti. Emniyet içerisinde binlerce polisi görevden alan, sonra görevden aldıklarının yerine atadıklarını da görevden alan AKP yeni devlet yönetme alışkanlığını Adliye’de de uyguluyor.

İddianame bitmek üzereydi Savcılardan Celal Kara ve Mehmet Yüzgeç, bir buçuk yıldır yürüttükleri yolsuzluk ve rüşvet soruşturması kapsamında 17 Aralık’ta operasyon düzenlemişti. Operasyonda, yolsuzluğa adı karışan eski bakanlar Muammer Güler, Zafer Çağlayan ve Erdoğan Bayraktar'ın oğulları gözaltına alınmıştı. Barış Güler ve Salih Kaan Çağlayan tutuklanmıştı. Dosyada daha sonra, Savcı Mustafa Erol ve Savcı Ekrem Aydıner de görevlendirilmişti. Böylece operasyonu başlatılan savcılar baskı altına alınmak istenmişti.

Yapılan değişiklerle Kaçakçılık ve Narkotik Suçlar Bürosunda görevli savcı Celal Kara ile Memur Suçlarına bakan Mehmet Yüzgeç'in ile birlikte sonradan dosyayla görevlendirilen Mustafa Erol da dosyadan alındı. Celal Kara, İnfaz-İlamat Bürosu'nda İnfaz Savcısı olarak görevlendirildi.

Görevden alınan savcılar Celal Kara ile Mehmet Yüzgeç'in iddianameyi bitirmek üzere oldukları öğrenildi.

 

 

paylaş