
“Gerekirse Youtube ve Facebook’u kapatırız”
Başbakan Erdoğan, dün (6 Mart) akşam bir televizyon kanalında yaptığı söyleşide "Gerekirse Youtube ve Facebook’u kapatırız” dedi.
Erdoğan konuşmasında, “Biz neyse yapabildiğimiz kadarıyla şu anda onu yaptık. Ki o alanda bile 30 Mart’tan sonra atacağımız başka adımlar var. Bu konuda kararlılığımız var. Biz bu milleti YouTube’a, Facebook’a yedirmeyiz. Atılması gereken adım neyse, biz bu adımı en kesin hatlarla atacağız. Kapatılmaları dahil. Çünkü, yani bu insanlar veya bu kurumlar kazançları için, imkânları için her türlü ahlaksızlığı, her türlü casusluğu, ajanlığı teşvik ediyor. Böyle bir özgürlük anlayışı olamaz” görüşlerini dile getirdi.
Erdoğan’ın bu açıklaması üzerine sosyal medya üzerinden yaygın eleştiriler gelmeye başladı.
Korku dağları delermiş Mayıs-Haziran 2013 Büyük Halk Direnişi sonrası dengesi bozulan Erdoğan ve AKP, iktidara gelişinde büyük rol oynayan "demokrat" maskesini son aylarda atmış durumda.
İktidarını, yolsuzluklarını sürdürebilmek için kısıtlı demokratik hak ve özgürlükleri iyice yok etmeye yönelen, faşizan yöntemleri kullanmayı çıkış yolu gören Erdoğan ve AKP için sonun başlangıcı belli oldu.
Hayat bir kez daha direnişin ve sokağın sağ ve gerici iktidarları nasıl sarstığını, köşeye sıkıştırdığını kanıtladı.
