
Mayıs-Haziran Büyük Halk Direnişi'nde Kabataş Valide Sultan Cami’nde yaralıları muayene eden hekimlerden Dr. Sercan Yüksel ve Dr. Erenç Yasemin Dokudan’ın yargılanmasına karşı basın açıklaması gerçekleştirildi.
Dr. Sercan Yüksel ve Dr. Yasemin Erenç Dokudan, ibadethanelere zarar vermek ve kirletmek suçlamalarıyla Mayıs’ın ilk haftasında duruşması yapılacak 250 kişilik Gezi Davası’nda yargılanıyorlar. İddianamede camide revir kurmak, kanun dışı eylem yapanlara sağlık yardımı yapmak, camideki ayakkabılığa sağlık malzemeleri koymak gibi fiiller de suç olarak kabul ediliyor. Ayrıca hekimlerin suçluları sakladığı iddia ediliyor. İddianamedeki ilginç bir detay da Erdoğan’ın diline doladığı ayakkabılarla ilgili. Bu bölümde “İçeriye zor durumda kalınarak ayakkabılarla girilmiş olsa da içeride ayakkabılarla gezilmeye devam edildi” ifadesi yer alıyor.
Yaralıyı tedavi eden hekimleri yargılayamazsınız Hekimlerin yargılanmasına karşı, İstanbul Tabip Odası, Türkiye İnsan Hakları Vakfı ve Adli Tıp Uzmanları Derneği’nin çağrısıyla çeşitli demokratik kitle örgütleri ve siyasi partiler Valide Sultan Camisi yanındaki parktan yürüyerek caminin önünde basın açıklaması gerçekleştirdiler. İstanbul Tabip Odası Genel Sekreteri Ali Çerkezoğlu ve İstanbul Tabip Odası Başkanı Taner Gören kısa bir konuşma yaptıktan sonra İstanbul Tabip Odası Yönetim Kurulu Üyesi Feray Kaya basın metnini okudu. “Gerek Valide Sultan Camisi’nde, gerekse ülkenin her yerinde yanındaki yaralıyı tedavi eden hekimleri yargılayamazsınız. Hekimleri yargılayacaksanız asistan hekimlerden değil, Hipokrat’tan başlayın” ifadelerini kullanan Kaya, Türkiye’nin hekimlerin görevini yaptıkları için yargılandığı bir ülke olduğunu, Sağlık Bakanlığı’nın toplumun sağlığını tehdit eden kolluk kuvvetlerini engellemediğini söyledi. Konuşmalar sık sık “Bu daha başlangıç, mücadeleye devam” sloganıyla kesildi.
