DİSK: "Taksim'de kararlıyız!"

17 Nis 2014
İstanbul Valisi Avni Mutlu ile yapılan görüşmenin ardından açıklama yapan DİSK Genel Başkanı Beko, "1 Mayıs'ı Taksim'de kutlamakta kararlıyız" dedi.
 
Vali Mutlu'ya 1 Mayıs'ı Taksim'de kutlama kararını aktardıklarını söyleyen Beko, Taksim Meydanı'nın, 1977 yılında 37 işçinin öldüğü bir alan olduğunu, bu nedenle işçi ve emekçiler için önemli olduğunu vurguladı. Beko, "Yaptığımız görüşmede Vali, Taksim dışında alanlar önerdi. Bu alanlar miting için kullanılabilir alanlardır ama 1 Mayıs kutlama alanı değildir. Önümüzde bir süreç var. Görüşmelerimiz devam edecek. Umudumuz Taksim Meydanı'nın işçilere açılmasıdır. Geçen sene bize 'inşaat alanı' gerekçe gösterildi. Bu sene elle tutulur somut bir gerekçe gösterilmedi. Özetle 1 Mayıs'ı Taksim'de kutlamakta kararlıyız" dedi.
 
AKP yine Taksim yasakçılığında ısrarcı
DİSK, KESK, TMMOB ve TTB yöneticilerinin Vali Mutlu ile yaptığı görüşmenin ardından, vali de açıklama yaptı.
 
Basın emekçilerine açıklama yapan Vali Mutlu, Atatürk Anıtı'nda çelenk sunma ve Kazancı Yokuşu'nda anmaya izin vereceklerini, fakat 1 Mayıs mitingi konusunda AKP'nin yasakçı tavrının devam edeceğini ortaya koyan açıklamalarda bulundu.
 
Mutlu, Avrupa yakasında Yenikapı, Anadolu yakasında Maltepe'deki güzel tanzim edilmiş olan miting-toplantı alanlarının tahsis edilebileceğini, bunun dışında alternatiflerin söz konusu olmadığını söylerken Taksim'de yapılmak istenen kutlama için AKP muhafız birliklerinin saldıracağına dair de bildirimde bulundu.
paylaş