Kadınlar Taksim'de yürüdü

30 Nis 2014

Emek ve Meslek örgütlerinden, DİSK, KESK, TMMOB, TTB'den kadınlar, 1 Mayıs 1977'de yaşamını yitiren kadınları anmak ve 1 Mayıs’ta Taksim’de olacaklarını haykırmak için bir araya geldi.

29 Nisan 2014 Salı günü, Fransız Konsolosluğu önünde toplanan kadınlar,  “1 Mayıs 1977 katliamında kaybettiklerimizi unutmadık, unutturmayacağız” pankartı arkasında bir araya geldiler. Polis, ''Yürüyecekseniz, pankartı kaldırıp, pankartsız yürüyün'', diyerek yürüyüşe engel olmak istedi. Fakat kadınlar, pankartı kaldırmayacaklarını ve kararlı olduklarını göstererek yürüyüşe geçtiler. Yürüyüş esnasında kadınlar, "Kadınlara değil, hırsızlara barikat", ''Kadınlar yürüyor, sistem çürüyor'', "Taksim bizim, İstanbul bizim, ''1 Mayıs'ta, 1 Mayıs alanındayız", ''Her yer Taksim, Her yer Direniş'', ''Bu daha başlangıç, mücadeleye devam'' sloganlarını attılar. Kadınların kararlı duruşu sayesinde Taksim'deki yürüyüş yasağı  böylece yıkılmış oldu.

Kadınlar, Kazancı yokuşu anıtına geldiklerinde ise, 1977 1 Mayıs'ında hayatını kaybedenler için saygı duruşunda bulunarak, katledilen kadınların tek tek isimlerini (Hacer İpek Saman, Hatice Altun, Jale Yeşilnil, Kadriye Duman, Leyla Altıparmak, Meral Cebren Ökol, Nazan Ünaldı, Sibel Açıkalın) okuyarak, "yaşıyor" diye haykırdılar.

Daha sonra ise İstanbul Tabip Odası'ndan İncilay Erdoğan basın açıklamasını okudu.

Basın açıklamasında, Kadınların 1 Mayıs'ta Taksim'de olacaklarının çağrısı yapılarak; ''1 Mayıs 1977’de bu meydanda yaşamını yitiren işçi kadınları ve o gün kaybettiğimiz tüm sınıf kardeşlerimizin anılarını yaşatmak, özlem duyduğumuz bir dünyayı kurma mücadelesinde kaybettiğimiz tüm kadınları anmak için Haziran isyanının kalbi olan Taksim meydandayız. Geçmişimizi bugünle buluşturmak, bugünün mücadelesini geleceğe taşımak için bir kez daha bir aradayız. Bu yıl da 1 Mayıs’ta kadın emeğini görünür kılmak, çalışan kadınlar olarak sesimizi duyurmak, kadın dayanışmasını ve örgütlü gücünü yükseltmek için alanlardayız. Sen de gel! 1 Mayıs’ta sesimizi yükseltelim. Adımlarımızı kapitalizme ve erkek egemenliğine karşı mücadele eden kadınların adımları ile birleştirelim'' denildi.

Kadınlar, basın açıklamasının ardından, 1977′de katledilen kadınların anısına Kazancı Yokuşu’na sloganlar eşliğinde karanfiller bırakarak eylemlerini sonlandırdılar.

paylaş