
Ekonomiden sorumlu Başbakan Yardımcısı Şimşek, yaptığı açıklamada, özel istihdam büroları ve esnek çalışmanın birçok ülkede uygulandığını söyleyerek, "Ben karşı duranları anlamakta zorluk çekiyorum. İşsizlerin tek sahibi var, o da hükümet. Onların daha çok istihdamını arttırmak lazım" dedi.
Taşeron işçilerle ilgili de konuşan Şimşek, "Daha önce zaten asgari ücretliler ile taşeron işçilerin durumu ciddi şekilde iyileştirildi. Şimdi bir kısmında da toplu sözleşme var, orada da ayrı bir süreç işliyor. Daha önce net olarak 'asıl işte çalışanları bir şekilde kamuda istihdam edeceğiz' dedik ama istihdam şeklini söylemedik. O konuya ilişkin nihai kararların verilmesi lazım. İnanıyorum ki yakın dönemde bunlar da sonuçlandırılır. Bizim bir eylem planımız var, bu eylem planında buna ilişkin düzenlemeleri 21 Mart'a kadar meclise göndereceğimiz ifade edilmiş, ona yönelik çalışmalarımızda da mesafe kat ettik. İnanıyorum ki zamanında o düzenleme gönderilir." dedi.
Seçim geçti sözler bitti
Bakan Şimşek, AKP Hükümeti'nin kamuda çalışan taşeron işçilere 1 Kasım seçimleri sonrası kadro sözü verdiğini, ancak seçim sonrası bu sözlerini ertelediklerini unutmuş gözüküyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı verilerine göre, 2015 yılı itibarı ile kamuda 650 bin taşeron çalışıyor.
AKP hükümeti, kıdem tazminatı hakkını fona aktarma, esnek çalışma adı altında istihdam bürolarını yasalaştırma, kiralık işçiliği kalıcılaştırma, uzaktan çalışma ve 657 sayılı yasada kamu emekçilerine performansa dayalı çalışma şartını dayatarak, tüm emekçilerin iş güvencesini ortadan kaldırmak istiyor.
AKP hükümeti, böylesi uygulamalarla, özel kamu ayrımı yapmadan çalışma yaşamını köle pazarına çevirmeye hazırlanıyor. Emeğin kazanılmış haklarını yok etmeye dönük, bu topyekün saldırıya karşı, topyekün direnmekten başka çıkış yolu gözükmüyor.
