
Mart ayında 157 işçi iş cinayetlerinde yaşamını yitirdi.
Türkiye, bu gidişle iş cinayetlerini engelleyemeyen bir ülke olarak tarihe geçecek. İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Meclisi tarafında her ay düzenli yayınlanan “İş Cinayetleri Raporları” bunu kanıtlar içerikte.
İSİG, 2012 yılından bu yana yaptıkları raporlamalarda 2016 yılının son üç ayının iş cinayetlerinde en yüksek aylar olduğunu açıkladı. Ocak ayında 115 işçi, Şubat ayında 143 işçi, Mart ayında 157 işçi yaşamını yitirdi.
İSİG, raporları incelendiğinde 2012 yılından bugüne her yıl artan sayıda iş cinayeti yaşanıyor.
Mart ayında yaşamını yitiren emekçilerin 124'ü işçi, 33'ü memur ve diğer emekçilerden, en çok işçi kaybı ise 34 iş cinayeti ile tarım ve orman işkolunda.
İş cinayetlerinde 5 kadın, 152 erkek işçi yaşamını yitirdi.
Yaş gruplarında 28-50 yaş aralığı 85 işçi ile en yüksek sayıyı oluşturuken, 2 çocuk işçiyi kaybettik.
İşçi ölümlerinde, İstanbul 17 işçi ile en her ay en fazla işçi ölümünün yaşandığı şehir durumunda.
AKP hükümetinin, sermayenin çıkarları doğrultusunda güvencesiz çalışmayı kolaylaştıran uygulamaları, aramızdan her gün onlarca sınıf kardeşimizi almaya devam ediyor.
AKP hükümetinin, 64. Hükümet Programına aldığı “Kiralık İşçilik” düzenlemesi uygulamaya konulursa, Türkiye bir işçi mezarlığına dönüşecek.
