
Türkiye'nin son 15 yılına damga vuran iş cinayetleri her yıl, her ay artarak sürüyor.
İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Meclisi (İSİG) tarafından her ay yayınlanan iş cinayetleri raporuna göre geçtiğimiz Nisan ayında en az 168 işçi yaşamını yitirdi.
2016 Ocak ayında 115, Şubat ayında 143, Mart ayında 160 işçi yaşamını yitirmişti.
568 işçinin yaşamını yitirdiği 2016'nın ilk dört ayı, 2012 yılından bu yana en çok işçi ölümü yaşanan aylar oldu.
Yapılan istatistik her yıl işçi ölümlerinin artarak sürdüğünü gösteriyor; “2012 yılı Nisan ayında 87 işçi, 2013 yılı Nisan ayında 74 işçi, 2014 yılı Nisan ayında 124 işçi, 2015 yılı Nisan ayında 135 işçi”
İnşaat ve tarım-orman işkolları en fazla işçi ölümleri ile öne çıkmaya devam ediyor. Tarım-orman işkolunda 45, inşaat işkolunda 43 işçi göçük ve servis kazası gibi nedenlerle yaşamını yitirdi.
İş cinayetlerinde yaşamını yitirenleri 8'i kadın, 160'ı erkek emekçi.
Yaş aralığına göre, 15-17 yaş aralığında 3 işçi; 18-27 yaş aralığında 18 işçi; 28-50 yaş aralığında 80 işçi; 51 yaş ve üstünde 53 işçi ve yaşı tespit edilemeyen 14 işçi yaşamını yitirdi.
14 işçi ölümü ile İstanbul en fazla işçinin yaşamını yitirdiği şehir oldu. İstanbul'u 10 ölüm ile Bursa izliyor.
Türkiye'de iş yaşamı “seri katil” diye tanımlanacak bir durumda. İşçi sağlığını ve iş güvenliğini maliyet unsuru olarak gören sermaye sınıfı, yaşamlarımız üzerine zenginleşmeye devam ediyor.
