Madenciler direnişte geri adım atmıyor

26 May 2016

Maden işçilerinin Zonguldak Kilimli İlçesi Gelik Beldesi’nde sürdürdükleri direniş 8. gününe girdi. Aylardır ücretlerini alamadıkları için ocaktan çıkmayarak açlık grevine başlayan 85 işçiden toplam 20’si hastaneye kaldırıldı. 65 işçi madende direnişi sürdürüyor.
Kilimli’nin Gelik beldesinde faaliyet gösteren Deka Madencilik A.Ş. ve bu şirkete ait Balçın Madencilik’te çalışan maden işçileri, ocak ayından itibaren ücret alamadıkları için 4 Nisan’da iş bırakmıştı.

İşçiler, 13 Nisan’da “Paralel Devlet Yapılanması” soruşturması kapsamında şirketlere kayyum atanması üzerine eylemlere başlamışlardı. Geçtiğimiz Çarşamba (18 Mayıs) günü 85 işçi ocaktan çıkmama ve açlık grevi kararı alarak kendilerini madene kapatmışlardı.

Validen itiraf
Türkiye Mimarlar ve Mühendis Odaları Birliği (TMMOB) heyeti grevdeki işçilere destek vermek için Kilimli’ye gitti. TMMOB heyeti, Zonguldak Valisi Ali Kaban ile de görtü. Vali görüşmede, eylemlerin devam ettiği iki ocaktan birinin 1 buçuk yıl, diğerininse 6 aydır izinsiz çalıştırıldığını söyledi. Görüşmede Vali Kaban, kömürleri satarak işçilerin alacaklarını ödeyeceklerini de söyledi.

Polis, medene giden yolu kapatarak, grevci işçilerin aileleri ve yakınları ile görüşmelerine izin vermiyor.

 

paylaş